To, že alkohol škodí nášmu zdraviu, už vieme, ale vedeli ste, že škodí aj dobrému a hlavne kvalitnému spánku?

Je dokázané, že konzumácia alkoholu pred spaním naruší náš celý spánkový cyklus. Viac sa budíme, dokonca sa nám nesníva ani jeden sen a máme zvýšenú tepovú frekvenciu.

Keď si ľahneme do postele, alkohol potlačí náš nervový systém, čo nám pomôže rýchlo zaspať, v druhej polovici cyklu je ale bohužiaľ všetko naopak. Nervový systém sa naštartuje a je po kvalitnom spánku, pri ktorom si oddýchnete.

Ak vás zaujíma, čo sa presne deje s telom počas “opitého ” spánku, čítajte ďalej!

1474482244_80025

01:00 ráno a vy ľaháte do postele

Ako sme už písali, v tejto fáze vám alkohol pomôže rýchlo zaspať, zhruba tak do 4 – 16 minút. Jediným problémom je to, že je vaša tepová frekvencia zvýšená až o 9 tepov za minútu, čo znamená, že časť vášho nervového systému je stále aktívny.

02:00 ráno

Ste ako pod sedatívami, máte neprerušovaný bezsenný spánok. Aj keď spíte s otvoreným oknom a vonku môže pokojne byť -20 ° C, vám je teplo, pretože vaše telo, vďaka alkoholu, je stále celkom aktívne.

03:00 ráno

Alkohol odďaľuje REM fázu spánku, ktorá je pre telo veľmi dôležitá. Do tejto fázy prejdete až oveľa neskôr. Pri bežnom spánku sa človek do tejto fázy dostane v priemere päťkrát. Keď požije pred spaním alkohol, počet sa zníži až o 9%, čo má za následok, že sa na druhý deň ráno cítite, ako po narkóze.

9ab156489b56bc0de87a77f9f472a25e

05:00 ráno

Ste v hlbokom spánku, alkohol pomaly vyprcháva, ale váš nervový systém stále funguje. A práve v tento moment sa začnete budiť a to až o 17% viac ako obvykle.

06:00 ráno

V tejto chvíli telo vstrebáva všetok alkohol, vy sa neustále budíte a máte pocit, ako keby ste vôbec nespali. V druhej polovici noci strávite budením a neustálym otáčaním celých 4,5% času. Vaša tepová frekvencia sa práve zvýšila o 11 tepov za minútu.

08:00 ráno

To už ste hore úplne. Aj keď vy by ste radi ešte spali, váš nervový systém vám to nedovolí. Aj napriek tomu, že ste podľa vás išli spať skoro a prespali ste skoro 8 hodín, tak ste prišli o veľkú časť REM spánku, tým pádom sa celý nasledujúci deň budete cítiť unavení.

A ako sa cítite ráno vy? Sedí to aj na vás alebo vstávate akoby nič? Podeľte sa s nami v komentároch!